Câteva slove şi grafii de la Panfili

Ştefan Panfili

Lipscani, după 5 luni

with 10 comments

M-am întors în Lipscani, dis-de-dimineaţă, pe ăl mai liniştit soare şi atunci când speram să găsesc vreo 2-3 romulani fără casă, rătăcind prin ruinele acelei zone. Deşi vroiam să văd o schimbare acolo, faţă de atunci când mi-am făcut ultimul reportaj, acum vreo 5 luni, totuşi îmi doream mai degrabă ca totul să fi rămas la fel. De ce? Pentru că vroiam să demonstrez că nimic nu se face în acestă ţară şi că rahaţii care au ajuns în diferite poziţii de conducere pur şi simplu sunt indiferenţi la toate problemele oraşului. Ei bine, din păcate, dorinţa mea a fost îndeplinită. Lipscanii sunt invadaţi de boschetari, tranşee şi decepţie, aşa cum i-am lăsat.

STV_6498

La ferestrele caselor ocupate ilegal, cele pe care primăria promisese să le elibereze încă de acum 5 luni, erau poziţionate atent draperii, chiloţi şi izmene, semn clar că autorităţile municipale şi-au dus la capăt promisiunile. Şi mai ciudat este faptul că, la 20 de metri de aceste case, stau frumuşel terease cu zeci de mese şi sute de scaune, unde clienţii îşi beau nestingheriţi sucul, cafeaua sau berea… nestingheriţi de mirosul de hoit sau de împuţiciune, care te învăluie de fiecare dată când te apropii de aceste edificii ale incompetenţei.

STV_6512

Problema, care îmi pare mie că-i tot mai frecventă la bucureştenii ce văd toate acestea, este resemnarea sau nepăsarea. Am toate motivele să cred că nimănui nu-i pasă, ba mai mult, consideră această zonă „cool” şi cu un „aer mirific şi antic”. Doamnelor, domnilor, nu mai au nici un farmec cafenelele de lipscani, în special atunci când sunt îngrăjduite de ruine.

STV_6524

Totuşi, se pare că încă se mai mişcă ceva în aceasă zonă. Cu paşi de melc ce-i drept, însă intenţia contează. Se pare că familia Mavrodin, una dintre cele mai avute în ceea ce priveşte proprietăţile din zonă, are în plan restructurarea unor clădiri din Lipscani. Muncitorii pe care îi vedeţi în fotografia de mai sus mi-au spus asta, în timp ce-mi arătau, zâmbind, placa pe care au găsit-o în subsolul clădirii la care lucrau. Problema este că tot pe aceşti muncitori i-am văzut acum 5 luni acolo, iar lucrarea nu pare să fi avansat de atunci.

STV_6532

Baghdad? Nu, câteva mii de kilometri mai la vest, într-o capitala europeană, Bucureşti.

STV_6537

Mai jos, las fotografiile să vorbeasă de la sine. Hanul Gâbroveni.

STV_6562

STV_6568

STV_6577

STV_6585

STV_6614

10 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Imi pare foarte rau sa vad ca o zona cu atat potential este ignorata si uitata de autoritati. Ar putea fi o locatie extrem de interesanta atat pt turisti cat si pt bucuresteni. Stradutele care ar putea fi pline de sarm, de farmec aduc mai degraba repulsie si groaza.
    Felicitari! Reportajul este plin de viata si energie, de mister si de emotii!

    Rusanda

    Iunie 24, 2009 at 12:28 am

  2. […] prin zona Lipscani, ţin să vă spun că nu prea se întâmplă mare lucru.(Fotoreportaj). Lipscani, după 5 luni Lipscani, cartierul caselor celor fără de casă __________________ Nikon D700 / Sigma 12-24mm […]

  3. As merge intr-o seara in club Hermes, pare ok!

    mrE

    Iunie 24, 2009 at 12:43 pm

  4. apropo de rahati, ai fost intr-o pozitie de putere sa vezi cum este? e plina tara de oameni care se lamenteaza ca ce groaznica e romania si ce grozave sunt tarile vestice, fara sa le fi vizitat macar… care isi dau cu parerea despre cum ar trebui pedepsiti in justitie cei care fac varii accidente de circulatie, fara sa fi avut codul penal in mana vreodata… care stiu ca un medic a gresit chiar inainte de colegiul medicilor, si fara sa fi facut macar liceul… hai sa fim mai intelegatori si sa gandim constructiv!

    fsds

    Iunie 24, 2009 at 1:44 pm

  5. Am fost pus în situaţii când trebuia să iau o decizie, dacă prin asta te referi la o poziţie de putere. Totuşi, indiferent de ce decizie am luat, mi-am susţinut-o cu fermitate şi am suportat consecinţele, în cazurile în care au existat. Nu m-am fofilat ca un laş, sau am dat vina pe altul, poate mai slab şi fără apărare.

    Îmi permit să judec pentru că am văzut cu ochii mei ce nu se întâmplă acolo. În plus, am şi o dovadă cât se poate de justă: aceste fotografii.

    Infrastructura nu se clădeşte pe oamenii care cred că un medic greşeşte, ei fără să fi terminat liceul, ci pe lideri. Aceştia trebuie să-i facă pe cei ce nu înţeleg, să înţeleagă, şi pe acei care nu ştiu, să înveţe. Am să fiu înţelegător atunci când vor da dovadă de competenţă sau vor arăta o dorinţă de a schimba ceva în bine.

    panfili

    Iunie 24, 2009 at 1:55 pm

  6. stii ca orice fel de lider ales, inclusiv politicianul, e o imagine in esenta a grupului care l-a ales, nu? cred ca pe bucuresteni(majoritatea) ii doare in cur de lipscani… astfel si pe politicieni ii doare tot acolo.
    sau tu ai facut petitie pentru salvarea lipscaniului, ai strans semnaturi pe strada, te-ai legat cu lantu’ de portiera masinii lui oprescu sau a elenei udrea(care vede numai izvoare termale)?

    fsds

    Iunie 25, 2009 at 8:15 am

  7. Te contrazici în cele două mesaje ale tale. La început, spui că vrei să fim mai înţelegători şi să gândim constructiv, pe când mai sus mă întrebi dacă m-am legat de maşina lui Udrea. Încearcă să-ţi condensezi ideile tale într-un mesaj uniform şi coerent, în care să urmezi aceeaşi direcţie, de la început şi până la sfârşit.

    Politicianul nu reprezintă o imagine a grupului, ci dovedeşte faptul că românul încă alege între două rele. În acelaşi timp, pe bucureşteni nu îi doare în cur, nu vorbi în numele lor, te rog.

    panfili

    Iunie 25, 2009 at 10:55 am

  8. true, true … singura varianta ramasa romanilor este sa NU aleaga…. din simplul motiv ca nu au pe cine. dar pana o sa ajunga marea majoritate la concluzia asta mai sunt 3-4, daca nu 500 de ani.

    „plina tara de oameni care se lamenteaza ca ce groaznica e romania si ce grozave sunt tarile vestice, fara sa le fi vizitat macar…” GRESIT! ar fi bine sa fie plina macar de oameni de genul asta, pentru ca in cazul acesta poate s-ar face ceva. E plina de oameni indiferenti, resemnati, indiferenti ca tine!

    Prin fotografiile si reportajul de mai sus eu vad legarea lui cu lantu’ de portiera masinii lui oprescu sau a elenei udrea.

    La tine nu vad nimic. Nici macar un nume. Asa ca pa pa pa pa pa pa „fsdgfsfsa”!

    Pa pa pa!

    mrE

    Iunie 25, 2009 at 2:15 pm

  9. ….cand vezi aceste poze te gandesti cat potential se afla in zona aceea si nu se face nimic- si chiar daca s-ar incepe constructii si renovari ar dura ani de zile pana s-ar ajunge la un rezultat. Inca un punct foarte marcant…la noi isi aduc aminte parintii din copilarie cand au inceput anumite proiecte care nici acum nu sunt terminate

    Rusanda

    Iunie 26, 2009 at 2:32 pm

  10. pozele sunt reusite, esti talentat :)
    asteptam toti de 19 ani sa se renoveze Centrul Istoric, poate de data aceasta „the dream comes true”

    Adriana

    August 17, 2009 at 9:57 am


Lasă un răspuns

