Câteva slove şi grafii de la Panfili

Ştefan Panfili

Cât de tolerant poţi să fii?

leave a comment »

Nu mă refer la acea toleranţă care îţi permite să fii mai îngăduitor cu noul coleg de la birou, pentru că nu are destulă experienţă, cu bunica ta, care habar n-are ce-i aia Tv-out, sau cu casierul de la Metro, care încearcă disperat de 10 minute să-ţi tipărească factura fiscală şi nu reuşeşte. Acest tip de toleranţă este una dintre cele mai importante forţe motrice, care clădesc o naţiune, o cresc şi-o fac să evolueze. Eu însă mă refer la alt tip de toleranţă…

Astăzi m-am decis să ies la plimbare în parc (Herăstrău), în speranţa că voi găsi ceva care să merite să fie fotografiat, sau măcar o lumină deosebită. Din păcate, pe la ora 16:30-17:00, Soarele deja era acoperit de nori iar singurele elemente notabile erau alţi fotografi, ca şi mine, în căutarea unui cadru bun. Cum deja m-am obişnuit ca din când în când să mă găsească pe mine subiectele, ieşirea de astăzi nu a făcut excepţie…

cretin_1

Vă întrebaţi ce-i aşa de interesant la poza asta, nu? Probabil că şi voi, ca şi mine, aţi văzut nu o singură dată astfel de rahaţi ambulanţi, urcaţi pe scutere, gonind în viteză pe aleile parcurilor. Impasibili la biciclişti, rolleri, copi, bătrâni sau alţii care nu ar fi avut timpul necesar să se ferească din calea lor în caz de Doamne fereşte, aceşti oligofreni distrug ultimul refugiu din aglomeraţia urbană.

cretin_31

La văzul acestor excremente umane am pus aparatul la ochi şi am tras câteva cadre, cu scopul singular de a urca imaginile pe blog, împreună cu un text complementar. Până la urmă mai pot face altceva cu ele? Să le duc la poliţia de jucărie comunitară, care să facă ce cu ele? Pe cine interesează că patru copii s-au urcat pe scutere şi au decis să se plimbe prin parc cu ele? Decât să mă lovesc de răspunsuri de genul „au făcut ceva rău până la urmă?” sau „n-au rănit pe nimeni” mai bine evit contactul cu domnii cu epoleţi şi bască pe cap.

Ce m-a mirat un pic a fost că atunci când am început să-i fotografiez, unul dintre ei a început să râdă şi chiar mi-a făcut cu mâna într-un mod foarte jovial. Avea o expresie pe care se citea faptul că el nu înţelegea ce face şi nu vedea nimic rău în acţiunile lui. La ai lui 15-16 ani, chiar nu avea discernământul necesar să înţeleagă că nu e bine ceea ce face? Un băiat care trecea pe lângă mine s-a oprit şi el, la fel de indignat de ceea ce vedea şi mi-a povestit următoarea întâmplare:

” La fel trec copii din ăştia pe scuter şi prin parcul Tineretului. Chiar acum câteva zile am văzut un caz în care un biciclist pedala liniştit, îşi vedea de treabă, nu deranja pe nimeni, la care un scuterist a intrat fix în el. L-a trântit la pământ, i-a rupt bicicleta în două, i-a provocat răni la cap şi la mâini, iar unicul lucru pe care l-a spus după cele întâmplate a fost: Scuze!”

M-au întristat cele povestit de tânăr, care după ce şi-a spus păsul mi-a dat „ziua bună” şi a plecat către ale lui. Vă mai întrebaţi de ce pleacă lumea spre lucruri mai bune şi un viitor mai luminos? Din păcate, patritosmul a devenit redundant pentru mulţi, într-o România nearmonizată la cele mai banale reguli de bun simţ…

Mai jos, un crop cu micuţii infractori în libertate…

cretin_2cretin_4

Written by panfili

Martie 21, 2009 la 9:44 pm

Lasă un răspuns

