Câteva slove şi grafii de la Panfili

Ştefan Panfili

Asta nu-i muzica din Tom şi Jerry?!

leave a comment »

Eram odată la un amic acasă şi i-am dat să asculte Rhapsody in Blue, de Georghe Gerswhin. O ascultă câteva zeci de secunde şi îmi spune cu o seninătate aproape de invidiat: „Asta-i muzica din Tom şi Jerry!”. Eu îi răspund că nu e muzica din desenul animat, ci e o compoziţie foarte vestită, al unui compozitor la fel de vestit. El nu mă crede şi o ţine pe a lui. Într-o oarecare măsură, are dreptate.

Nu-i un mister că foarte multe compoziţii ale marilor clasici au fost incluse în coloanele sonore ale desenelor animate, produse de Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), şi nu numai. Muzica clasică a influenţat alte multe genuri de muzică, de la rock, la hip-hop, şi până la house. Astfel, m-am gândit să încep o serie care să prezinte lucrări foarte vestite, intitulată „Tom şi Jerry OST” (OST – Origial SoundTrack), ironic desigur.

Prima din listă esti chiar melodia mai sus menţionate:

George Gerswhin – Rhapsody in Blue (ultima parte)

Mai multe despre Rhapsody in Blue, şi despre George Gershwin.

Written by panfili

Martie 21, 2009 la 11:03 pm

Lasă un răspuns

