Câteva slove şi grafii de la Panfili

Ştefan Panfili

Bucurestiul, intr-o zi fara soare | Continuare

leave a comment »

Niciodata nu mi-au placut „betzashii” care faciliteaza parcarea masinilor in fata oricarui restaurant, bar, terasa, centru comercial, etc. insa mi-era frica ca in cazul unei confruntari directe o sa-mi gasesc masina zgariata la intoarcere sau cu un cauciuc taiat. Astfel, obisnuiam sa le spun (cu zambetul pe buze) ca le dau ceva cand ma intorc. Primeam un „Bine boss!” inapoi si astfel toti eram fericiti iar atunci cand ma intorceam plecam pur si simplu. Astazi, pe cand faceam turul Victoriei, un nene la vreo 45-55 de ani dirija o doamna la volanul unui A6 in parcarea mare din fata Ateneului Roman. Toate bune si frumoase insa existau doua problemele: 1. respectiva doamna nu sesizase ca locul unde vroia sa parcheze era pe carosabil, pe langa parcarea propriu-zisa; 2. marlanul domnul dirijator nu era nici de la Dali si nici nu avea vreo competenta sa aranjeze masinile in parcare. Astfel, am scos aparatul foto si am inceput sa-l fotografiez. Vine la mine destul de infipt (spunand: „Hello! My friend! Prietene! My friend, ce faci aici?„), eu continui sa trag in modul rafala, iar el vazand ca nu are nici un efect asupra mea revine asupra doamnei, sa-si colecteze banii munciti din greu…

marlan2

Ita marlanul domnul „parcator” mai sus, iar in fundal, doamna la volanul autoturismului. Ei bine, treaba nu s-a terminat aici. Doamna coboara din A6 si isi scoate portofelul, sa-l remunereze pe cioban nene. In acel moment se incepe o discutie:

Eu: Stiti ca ati parcat ilegal, nu? Si stiti ca in cazul in care vine cineva sa va ridice masina asta de fata e primul care pleaca?

Ea: (un pic surprinsa si in acelasi timp derutata) Da, acum vad, imi pare rau…

El: Nu e nimic doamna! (se intoarce la mine) Pleaca ba ca ma enervez si-ti sparg si jucaria!

Ea: (in timp ce isi pune portofelul inapoi in poseta si se urca in masina) Lasati, lasati.

marlan

Nenea „parcatorul discret si finut” incepe sa se indeparteze de mine cu pasi repezi iar eu imi vad de treaba. Sincer, consider ca am facut exact ceea ce trebuia sa fac. Probabil ca multi nu ar fi zis nimic si ar fi trecut impasibili pe langa el si ea insa am decis sa nu fac parte din acesti multi, cel putin de aceasta data. Am schimbat ceva? Probabil ca nimic, insa poate pe termen lung, daca toti incepem sa gandim de la micro la macro, vom reusi ceva.

Probabil ca fiecare a auzit de numarul in crestere al infractiunilor deosebit de grave din ultima vreme si probabil fiecare a auzit toate porcariile de previziuni pesimiste care se refera la cat de mult vor creste, pe fondul crizei, care a indus starea de disperare in populatie. Personal, consider ca in aceste sens Realitatea TV, Antena 3, Pro TV, Prima si restul posturilor de televiziune nu au facut decat sa agraveze starea actuala, prin faptul ca pentru a induce senzationalul, distrugeau raportul dintre bine si rau in ceea ce priveste stirile difuzate. Vorba aia din batrani: „Good news is no news at all„.

atentie1

Ne pastram totusi umorul si sarcasmul balcanic si invatam sa apreciem dume de genul celei de mai sus.

Incepuse se fulguiasca un pic iar eu, cam slabut imbracat si fara husa de ploaie pentru aparat, am bagat 40D-ul in san si am grabit pasul. Incepusem sa reflectez asupra mai multor lucruri, asupra orasului in care traiesc, asupra unor discutii avute aseara pana cand dau cu ochii de un moment pe care nu l-am fotografiat intentionat. Un batran orb statea si cersea langa un magazin de lenjerie intima. La un moment dat, trece pe langa el un domn bine imbracat si ii intinde 10 lei. Batranul nu face nimic, la care domnul il apuca de mana si ii pune banii in ea. Batranul multumeste, mai sta 20-30 de secunde, dupa care se intoarce si pleace spre numai el stie unde.

reflections

Langa gangul unde statea batranul am vazut si imaginea de mai sus, care imi pare groteasca insa destul de explicita pentru vremurile in care traim. Nu stiu daca veti intelege ceea ce am vrut sa spun, cred ca nici eu nu am inteles foarte bine…

Written by panfili

Februarie 20, 2009 la 5:48 pm

Lasă un răspuns

